Üzletszerű koldulás

 2008.12.18. 10:58

Reggelente amikor a melóba jövök befelé, mindig látok az út szélén kérdegető embereket. A fura az bennük, hogy mindegyik egy papírtáblát tart a kezében, rajta a kézírás és a szöveg nylevtani felépítése is több mint  hasonló. Ez nem lehet véletlen, itt valaki üzletszerűen koldul(tat). Ez nem munkanélküli, neki ez a munkája!!!!

Van egy idős faszi tábláján a következő: Agydaganatom van. 4 gyerekem van. Agyműtétre gyüjtök

Aztán van egy nő: Nagyon szegény vagyok. 2 gyerekem van. Veseműtétre gyűjtök.

És láttam már olyat is ,hogy: Nagyon beteg vagyok. 1 gyerekem van. Orvosságra gyűjtök

Valamint: Munkanélküli vagyok. 5 gyerekem van. Ételre kell a pénz.

Mindegyik, a táblához tartozó "jelmezben" áll, ami a fentiek fényében inkább munkaegyenruha, mintsem a valós viselet lenne. Van akinek egy gyerek van a karjai között, másikon egy kötött sapka, ami eltakarja a "sebhelyet". Megint másik mostanában tolókocsiban ül, de elötte láttam másik táblával sétálni! a kocsik között. Tehát ezek is kellékek, nem több.

Ezek alapján rájöttem, hogy ez vmi sablon alapján készül. Gondolom embereken végzett kisérletek nyomán kiderítették, mi a legmegfelelőbb szövegfelépítés, ami egy ilyen kis táblácskán elfér és kellő anyagi hasznot is hoz. Ezek alapján a következő vonható le. Kell vmi gondot említeni, ami a problémáim fő forrása. Aztán jön a gyermekek száma tényszerűen sorolva. Majd az amire a pénzt szeretném költeni. Hja és persze kell vmi jelmez ami jellemzi nyomorúságos állapotomat.

Ezek alapján megalkottam a saját kis táblámat is, amivel kiállok öltöny és nyakkedőben , frissen vasalt ingben valamelyik forgalmas kereszteződésbe:

- Informatikus vagyok. 1 gyerekem van. Vitorlásra gyűjtök.

 

Címkék: koldus humor showder

A bejegyzés trackback címe:

https://showder.blog.hu/api/trackback/id/tr11829505

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása